Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) este beneficiarul proiectului „European Quality Assurance in Vocational Education and Training – National Reference Points”, nr. de referinţă 101048388, proiect cofinanţat din Programul Erasmus +, EU Grants – ERASMUS IBAs.
Perioada de implementare: 01.04.2021 – 31.08.2023
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
– O1: Dezvoltarea competențelor personalului școlilor IPT în implementarea mecanismului de asigurare a calității și a instrumentelor acestuia, prin instruirea acestora în aplicarea noilor criterii și descriptori de calitate. Indicator de realizare: 118 membri ai personalului școlilor IPT instruiți
– O2: Consolidarea implicării elevilor din IPT în revizuirea și îmbunătățirea programelor de formare profesională. Indicator de realizare: Feedback-ul a 3000 de elevi colectat și analizat cu sprijinul unei platforme digitale
– O3: Îmbunătățirea capacității școlilor IPT de a aplica mecanismul de asigurare a calității și instrumentele acestuia, cu accent pe elementele suplimentare ale noului cadru EQAVET. Indicator de realizare: 20 de evaluări colegiale organizate la nivelul școlilor IPT din rețelele parteneriale.
– O4: Dezvoltarea cooperării internaționale privind asigurarea calității în IPT prin acordarea de sprijin pentru participarea colegilor din țări europene la o evaluare colegială a sistemului național și a echipei de implementare a proiectului pentru participarea la evenimente organizate la nivel european. Indicator de realizare: 1 evaluare colegială la nivel de sistem organizată, 10 participări la evenimente internaționale relevante pentru asigurarea calității în IPT (evaluări colegiale, vizite de studiu, conferințe, seminarii etc.)
– O5: Consolidarea „implicarii părților interesate” în implementarea cadrului EQAVET. Indicator: 100 de factori interesati implicați în implementarea cadrului EQAVET.
Planificarea activităților și subactivităților
WP1. Management (M1-M29)
1.1. Coordonarea generala a proiectului
1.2. Management financiar
1.3. Monitorizarea proiectului
WP2. Comunicare și diseminare (M1-M29)
2.1. Sesiuni de informare (NIS1: M12-M14, NIS2: M25-M27)
2.2. Dezvoltarea materialelor promotionale (M1-M29)
2.3. Revizuirea, îmbunătățirea și întreținerea site-ului QANPR (M1-M29)
WP3. Dezvoltarea capacității școlilor IPT din rețelele parteneriale și a încrederii reciproce în procesul de asigurare a calității (M1-M29)
3.1. Elaborarea metodologiei și instrumentelor de lucru pentru evaluarea colegială în rețelele partenere (M1-M4)
3.2. Elaborarea suportului programului de formare și a materialelor de învățare privind autoevaluarea și evaluarea colegială (M3-M7)
3.3.Instruirea cadrelor didactice din școlile IPT din rețelele parteneriale (M11-M12)
3.4. Activități de evaluare colegială (M14-M29)
3.5. Sprijin acordat școlilor IPT din rețelele parteneriale pentru aplicarea SELFIE (M8-M29)
3.6. Îmbunătățirea platformei de feedback (M8-M12)
3.7. Colectarea de date privind satisfacția elevilor cu privire la modul în care sunt obținute și evaluate rezultatele învățării în școlile IPT incluse în rețelele parteneriale (M13 – M29)
WP4. Colaborare cu alte QANPR privind asigurarea calității și evaluarea colegială la nivel de sistem (M1-M29)
4.1. Evaluare colegială la nivel de sistem (M22-M29)
4.2. Participari la evaluări colegiale și evenimente organizate de alte QANPR ( M1-M29)
Sesiunea de informare “Împreună pentru digitalizare și tranziție verde” – 23 mai 2022
Agenda evenimentului
Sesiunea de informare “Parteneriat, sustenabilitate, excelență, competențe verzi, digitalizare – cuvinte cheie pentru viitorul IPT” – 20 septembrie 2022, București, hotel MyContinental Gara de Nord
Agenda evenimentului: Agenda_SNI2_EQAVET_20092022
Prezentări:
SNI_20 sept 2022_prezentare EQAVET-NRP-RO
SNI_20 sept 2022_Evaluare colegiala
Prezentare Prejmer EQAVET 20.09.2022
CE Ion Ghica_SELFIE_20_09_2022
Prezentare Kiritescu, 20.09.2022
Parteneriate DUAL- nivel 3 CNC_ Focus sectorul Agroalimentar_an scolar 2021-2022
Galerie Foto
Newsletter 1_proiect EQAVET-NRP-RO-2021
01 Fisa de initiere a evaluarii colegiale02 Formular cerere_evaluatori03 Raport autoevaluare_Evaluare colegiala04 Agenda vizitei05 Meta-Evaluarea membrilor echipei06 Model proces verbal interviu07 Raport _Evaluare colegialaMetodologia_peer review in retele partenerialeMetodologie peer review_anexe_RO
Autoevaluare_Evaluare colegiala_Manual
Perioada de formare: 21 februarie – 7 martie 2022
Număr cadre didactice inscrise: 126
Număr cadre didactice care au finalizat cursul de formare cu temna: Autoevaluarea și evaluarea colegială – 126
Lista unităților școalre membre ale rețelelor parteneriale Adeverinte_scoli retele_EQAVET-NRP-RO-2021
EVALUĂRI COLEGIALE
R1. Agricultură
14 octombrie 2022 – Colegiul pentru Agricultură și Industrie Alimentară “Țara Bârsei” Prejmer, județul Brașov
19 mai 2023 – Liceul Tehnologic Agricol “Mihail Kogălniceanu”, Miroslava, județul Iași
R2. Chimie industrială, Protecția mediului și Industrie alimentară
18 mai 2023 – Colegiul Tehnic ,,Costin D. Neniţescu”, Bucureşti
25 mai 2023 – Colegiul de Industrie Alimentară ”Elena Doamna” Galați
R3. Economic, Comerț
9 decembrie 2022 – Colegiul Naţional Economic “Andrei Bârseanu” Brașov, județul Brașov
16 decembrie – Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia, județul Alba
R4. Economic, Comerț
16 mai 2023 – Colegiul Economic „Virgil Madgearu” Galați, județul Galați
14 iunie 2023 – Colegiul Economic Buzău, județul Buzău (format on-line)
R5. Electric, Energetic, Electromecanică
18 noiembrie 2022 – Liceul Tehnologic Energetic “Dragomir Hurmuzescu” Deva, județul Hunedoara
12 mai 2023 – Colegiul Energetic, Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea
R6. Electronică, Automatizări, Telecomunicații
21 aprilie 2023 – Colegiul Tehnic de Comunicaţii “Augustin Maior” Cluj-Napoca, județul Cluj
18 mai 2023 – Liceul Tehnologic ,, Astra”, Pitești, județul Argeș
R7. Industria textilă și a pielăriei
8 mai 2023 – Liceul Tehnologic “Valeriu Braniște”, Lugoj, județul Timiș
19 mai 2023 – Colegiul Tehnic “Mihai Băcescu”, Fălticeni, județul Suceava
R8. Mecanică
6 iulie 2023 – Liceul Tehnologic Electrotimiș, Timișoara, județul Timiș (format on-line)
10 iulie 2023 – Colegiul Tehnic ,,Mircea cel Bătrân,, București (format on-line)
R9. Turism
25 aprilie 2023 – Liceul Tehnologic “Horea”, Marghita, județul Bihor (format on-line)
17 mai 2023 – Colegiul Economic HERMES, Petroșani, județul Hunedoara (format on-line)
R10. Silvicultură și fabricarea produselor din lemn
31 martie 2023 – Colegiul Silvic “Bucovina” Câmpulung Moldovenesc, județul Suceava
La campania de feedback au participat 4537 de elevi din unitățile școlare membre ale rețelelor parteneriale. Raportul de analiza a satisfacției elevilor cu privire la formarea și evaluarea rezultatelor învățării îl găsiți aci: Student feedback analysis report_2022-2023
București, 25-26 aprilie 2023
Tema: Rolul mecanismului de monitorizare a inserției absolvenților IPT și al mecanismului de prognozare a competențelor și calificărilor în cadrul național al asigurării calității în formarea profesională
Echipa de evaluare colegială formată din experți din Italia, Finlanda, Malta, Slovacia, coordonați de secretariatul EQAVET