Secretariatul asigură coordonarea şi sprijină organizarea şi managementul eficient al activităţilor incluse în programul de lucru al Reţelei EQAVET, facilitând cooperarea dintre Statele Membre şi Comisie.
Principalele responsabilităţi ale Secretariatului:
- furnizează expertiză în domeniul asigurării calităţii în EFP sprijinind activitatea Reţelei, în special activitatea punctelor naţionale de referinţă în asigurarea calităţii;
- coordonează, în strânsă cooperare cu Comisia şi Statele membre, activităţile de raportare prevăzute de Recomandare;
- oferă expertiză şi contribuie la elaborarea diferitelor documente (rapoarte, note, discursuri etc.) şi la activitatea grupurilor de lucru;
- comunică şi diseminează în mod eficient rezultatele Reţelei, în special pe cele privind conţinutul util pentru dezvoltarea politicilor în domeniu, care contribuie la procesul de îmbunătăţire şi construire a unei culturi a asigurării calităţii în interiorul şi între statele membre UE.