GNAC | Danemarca
716
page-template-default,page,page-id-716,page-child,parent-pageid-134,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
 

Danemarca

Ministerul Educaţiei este responsabil pentru inspecţie şi asigurarea calităţii şi a prezentat detaliat în întregime abordarea într-un document recent. Un scurt rezumat al unor aspecte importante ale acestei abordări este furnizat din acest document în continuare. Cadrul Comun pentru Asigurarea Calităţii face parte integrantă din politică, având libertate în ceea ce priveşte modul în care este implementat de către furnizori. Deşi Ministerul are responsabilitatea generală, alţi actori joacă roluri importante. Partenerii sociali, în special camerele de comerţ şi comitetele de formare locale, chiar participanţii la formare şi întreprinderile prin asociaţiile patronale sunt implicaţi în acest proces.

Un aspect important al procesului de asigurare a calităţii este monitorizarea rezultatelor în care furnizorii sunt încurajaţi de oferta de finanţare suplimentară pentru a realiza anumite obiective în domenii prioritare  pre-definite.

O altă componentă importantă este auto-evaluarea, care este solicitată tuturor furnizorilor. Există, de asemenea, reguli privind calitatea, care trebuie aplicate de furnizorii de formare. Furnizorii sunt monitorizaţi de către Ministerul Educaţiei prin datele pe care le oferă, dar şi prin inspecţie. Deosebit de importanţi în acest sens sunt cei şase indicatori de rezultate care au fost elaboraţi în scopul acestei monitorizări. Aceştia includ:

  • Rezultatele la teste şi examene;
  • Ratele de finalizare;
  • Perioadele de finalizare;
  • Ratele şi perioadele de abandon;
  • Ratele de tranziţie la alte programe educaţionale;
  • Ratele de tranziţie la piaţa forţei de muncă.

Legea privind Deschiderea şi Transparenţa asigură publicarea de către furnizori a informaţiilor despre  aceşti indicatori, cât şi despre valorile şi practicile pedagogice, strategie şi clase. În final, Institutul de Evaluare Daneză (Danmarks Evalueringsinstitut – EVA), asigură o evaluare externă, independentă, a calităţii şi asigură participarea la iniţiative şi studii internaţionale, oferind, astfel, indicatori comparativi valoroşi.