Numărul de referință: 608946-EPP-1-2019-1-RO-EPPKA3-EQAVET-NRP
Perioada de implementare: 01.04.2019 – 31.03.2021
Obiectivul propunerii de proiecte EACEA 44/2018 este de “sprijinire a activităților Punctelor Naționale de Referință EQAVET pentru punerea în aplicare a recomandării EQAVET și, dacă este cazul, a recomandării Consiliului privind urmărirea absolvenților. Prin urmare, activitățile finanțate ar contribui la prioritatea declarată în Concluziile de la Riga pentru continuarea dezvoltării mecanismelor de asigurare a calității în VET în conformitate cu recomandarea EQAVET și / sau, ca parte a sistemelor de asigurare a calității, stabilirea unor bucle de informare și feedback continuu în sistemele I-VET și C-VET pe baza rezultatelor învățării. ”
Activitățile proiectului au la bază reactivarea și reorganizarea rețelelor parteneriale. Prin colectarea și analiza feedback-ului din partea elevilor din unitățile scolare din rețelele parteneriale cu privire la achiziția rezultatelor învățării și la evaluarea acestora proiectul contribuie la dezvoltarea și testarea elementelor suplimentare ale cadrului EQAVET și la stabilirea unei proceduri coerente de colectare și analiză a datelor. Monitorizarea implementării recomandărilor EQAVET în rețelele parteneriale este esențială pentru a consolida capacitatea școlilor de a dezvolta o cultură a calității prin facilitarea schimburilor de experiență și învățarea reciprocă. În ceea ce privește cooperarea dintre punctele naționale de referință, aplicația prevede organizarea unui set de vizite de studiu într-o rețea constituită din 3QANRP din România, Suedia și Olanda, pe teme de interes deosebit, cum ar fi asigurarea calității programelor VET flexibile (bazate pe muncă) analizarea calității în VET în funcție de nevoile sectorului VET și dezvoltarea de modele și metode de măsurare și îmbunătățire a calității în funcție de nevoile sectoarelor, elaborarea unei abordări de utilizare a autoevaluării interne a furnizorilor de VET pentru generarea de date pentru îmbunătățirea sistemului pe un nivel național, înființarea și asigurarea calității activității rețelelor furnizorilor de VET care oferă programe VET pentru diferite sectoare economice, cu un accent special pe modul în care asigură calitatea furnizării și evaluării rezultatelor învățării. În plus, dezvoltarea culturii calității la toate nivelurile va fi consolidată prin elaborarea și publicarea unui set de materiale promoționale, prin actualizarea și îmbogățirea continuă a site-ului GNAC www.gnac.ro și prin organizarea a 2 sesiuni de informare naționale pentru o gamă largă de părți interesate. Pentru a facilita în continuare colaborarea școlilor VET în rețelele partenere, vom dezvolta o platformă electronică conectată la site-ul GNAC. Mai mult, membrii echipei de implementare a proiectului vor avea ocazia de a participa la diferite evenimente organizate în alte state membre sau de către organisme internaționale, pe teme relevante pentru asigurarea calității în VET, un mijloc valoros pentru a permite schimbul de experiență și expertiză și dezvoltarea de noi cunoștințe, oferind condiții pentru fertilizarea încrucișată și învățarea reciprocă
A1. Management
A2. Reorganizarea rețelelor parteneriale în vederea implementării Recomandării EQAVET (dezvoltarea planului de activități)
A3. Sprijin oferit școlilor IPT din rețelele parteneriale în implementarea planurilor de activitate
A4. Colectarea datelor privind satisfacția elevilor referitor la modul în care rezultatele învățării sunt obținute și evaluate în școlile IPT incluse în rețelele parteneriale
A5. Revizuirea și îmbunătățirea site-ului QANRP www.gnac.ro
A6. Organizarea a două sesiuni naționale de informare
A7. Vizite de studiu
A8. Dezvoltarea materialelor promoționale
A9. Participarea la evenimente internaționale privind asigurarea calității
Manager proiect – Carmen MUȘAT
Școlile sunt reorganizate în 10 rețele parteneriale:
Instituțiile din rețelele parteneriale le găsiți în Anexa 1_Lista institutiilor din retelele parteneriale
Planurile de activitate a rețelelor parteneriale:
R1_Agricultura_Plan_activitati
R2_Chimie Ind_alimentara_protectia mediului_Plan_activitati
R3_Economic-Comert_Plan_activitati
R4_Economic-Comert_Plan_activitati
R5_Electric si electromecanica_Plan_activitati
R6_Electronica-Telecomunicatii_Plan_activitati
R7_Textile si Pielarie_Plan_activitati
R10_Silvicultura-Ind lemnului_Plan_activitati
Planificarea estimativă a activităților organizate de unitățile școlare din rețelele parteneriale o găsiți în TABEL NOMINAL CU PLANIFICAREA ACTIVITATI RETELE
Din cauza pandemiei cu COVID19 activitățile din perioada martie-iunie 2020 vor fi reprogramate începând cu luna septembrie 2020.
Activități organizate în rețelele parteneriale:
R1 – Agricultură
R2 – Chimie industrială , Protecția mediului și Industrie alimentară
R3 – Comerț, Economic
Școala Superioară Comercială “N. Kretzulescu” București, Axexa 4_Raportul activitatii_SSCNK
R4 – Comerț, Economic
R5 – Electric și Electromecanică
R6 – Electronică, Automatizări, Telecomunicații
R7 – Industria textilă și a pielăriei
R8 – Mecanică
R9 – Turism
R 10 – Silvicultură și Industria lemnului
Rapoartele activitatilor organizate de unitatile scolare IPT din retelele parteneriale sunt colectate si prezentate intr-un raport general, impreuna cu analiza chestionarelor de feedback. Raportul general poate fi vizualizat accesand linkul
A3_1_Raport activitati retele parteneriale
A3_2_ REPORT ON ACTIVITIES IN PARTNER NETWORKS
Metodologia de colectare a datelor privind satisfacția elevilor referitor la modul în care rezultatele învățării sunt obținute și evaluate în școlile IPT incluse în rețelele parteneriale
Metodologie_colectare feedback_satisfactie_elevi.docx
Raport satisfactie elevi_aprilie 2020
Sinteza raportului de analiza a satisfactiei elevilor
A4_5_Analysis of the student satisfaction report_2021
24 octombrie 2019
Sesiunea Națională de Informare a fost organizată de Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT) în cadrul proiectului „European Quality Assurance in Vocational Education and Training – National Reference Points” (EQAVET-NRP-RO), cofinanțat de Comisia Europeană prin programul ERASMUS+, în parteneriat cu Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP) în cadrul proiectului național ECVET. Evenimentul a fost organizat în cadrul celei de-a patra ediții a Săptămânii Europene a Competențelor Profesionale (European Vocational Skills Week) și pune accent pe accesul tuturor la programe de formare profesională de calitate, adaptate dinamicii pieței muncii.
PREZENTĂRI:
12 noiembrie 2020
Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic în parteneriat cu Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale organizează în 12 noiembrie 2020, începând cu ora 10,00, Sesiunea națională de Informare în format online cu tema “Formarea profesională – între real și virtual”. Cei interesați să participe la acest eveniment sunt rugați să trimită o solicitare pe adresa de e-mail eqavet.nrp.ro@gmail.com
ROMANIA
În perioada 8-9 decembrie 2020 s-a organizat vizita de studiu în format virtual cu tema “Asigurarea calității prin rețelele parteneriale ale școlilor IPT”
Between December 8-9, a study visit was organized in virtual format with the theme “Quality Assurance through the partner networks of VET schools”. The event was attended by experts from Romania, the Netherlands, Sweden and Slovenia.
Agenda_SV_Romania_december2020
NetworksR9. Tourism_Practice firms and Bussines Plan
OLANDA
Raportul vizitei de studiu organizata de punctul national de referinta din Olanda
External review study visit_november 2019
PPT study visit the Netherlands 19 and 20 Nov (1)
SUEDIA
Rollup 2
Calendar 2021
0_coperta1_ianuarie2_februarie3_martie4_aprilie5_mai6_iunie7_iulie8_august9_septembrie10_octombrie11_noiembrie12_decembrie
SELFIE este un instrument gratuit de autoreflecție pentru școli, elaborat de Comisia Europeană, împreună cu un grup de experți europeni în domeniul educației, pentru a sprijini școlile în utilizarea tehnologiilor digitale în procesul de predare și de învățare. O parte din unitățile școlare din rețelele parteneriale participă, împreună cu companiile partenere pentru practica elevilor, la pilotarea modului pentru WBL. În viitorul apropiat aplicarea instrumentelor SELFIE va deveni indicator important în procesul de asigurare a calității. Pentru mai multe informatii accesati link-ul https://ec.europa.eu/education/schools-go-digital_ro
SELFIE_Guide_for_School_Coordinators_ro
Situatia_scoli_pilotare SELFIE_Romania