În Bulgaria, Legea privind Educaţia şi Formarea Profesională (1999) a înfiinţat un organism special, Agenţia Naţională pentru Educaţie şi Formare Profesională (NAVET). Obiectivul principal al NAVET este de “a asigura şi a menţine calitatea în educaţia şi formarea profesională a tinerilor şi adulţilor, în conformitate cu nevoile pieţei muncii şi dezvoltarea competitivăţii în economia bulgară”. Misiunea NAVET afirmă că va:
Un studiu realizat de Comisia Europeană în 2007 afirmă că nu există “nici o cercetare şi evaluare efectuată regulat a calităţii aptitudinilor dobândite prin formarea profesională”. Cu toate acestea, anumite condiţii preliminare pentru îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei învăţării pe parcursul întregii vieţi au fost stabilite şi puse în practică. Evaluarea externă a şcolilor este realizată de către Inspectoratele Regionale din cadrul Ministerului Educaţiei şi Ştiinţei, situate în 28 de centre administrative. În 2005 a fost înfiinţat Centrul pentru Controlul şi Evaluarea Calităţii Educaţiei din Bulgaria pentru a îmbunătăţi evaluarea internă şi externă, şi sistemele pentru controlul calităţii în şcolile secundare şi superioare. În plus, un grup de lucru a fost creat pentru a efectua o analiză a calificărilor în Bulgaria, în conformitate cu indicatorii Cadrului European al Calificărilor.