Cel de-al cincilea seminar regional al proiectului QUALVET@RO a avut loc pe 8 mai 2012, între orele 9.00 – 13.30, la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Baia Mare
02 May Cel de-al cincilea seminar regional al proiectului QUALVET@RO a avut loc pe 8 mai 2012, între orele 9.00 – 13.30, la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Baia Mare
Posted at 13:46h
in
Evenimente nationale
by gnac
Agenda seminarului (care a avut loc pe data de 8 mai 2012, între orele 9.00 – 13.30, la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Baia Mare, Str. Culturii Nr. 7, Baia Mare) a fost următoarea:
9.00 – 9.30 |
Înregistrarea participanţilor |
9.30 – 11.00 |
- Introducere: Spre un sistem integrat de politici europene în domeniul educaţiei şi formării profesionale . Iniţiative şi politici europene în domeniul educaţiei şi formării profesionale:
- Cadrul European de Referinţă pentru Asigurare a Calităţii în Educaţia şi Formarea Profesională – EQARF /EQAVET.
- Cadrul Europen al Calificărilor – EQF.
- Sistemul European de Credite Transferabile în Educaţie şi Formare Profesională – ECVET.
- Recunoaşterea şi Validarea Achiziţiilor de Învăţare.
- Europass.
- Competenţe cheie pentru învăţarea de-a lungul întregii vieţi.
- Grupul Naţional pentru Asigurarea Calităţii în Educaţie şi Formare Profesională(GNAC), Punct Naţional de Referinţă al Reţelei Europene pentru Asigurarea Calităţii în Educaţie şi Formare Profesională.
- Proiectul: „Întărirea capacităţii instituţionale a Punctului Naţional de Referinţă : Promovăm calitatea !”.
- Schiţa strategiei de comunicare a GNAC.
- Site-ul web al GNAC: „Promovăm calitatea !”
|
11.00 – 11.30 |
Pauză de cafea |
11.30 – 13.00 |
Atelier de lucru: având în vedere obiectivele politicilor europene menţionate mai sus, participanţii la ateliere sunt solicitaţi să răspundă la următoarele întrebări :
- Care ar trebui sa fie principalele direcţii de dezvoltare, pe termen mediu şi lung, în domeniul asigurării calităţii educației şi formării profesionale, având în vedere cerinţele politicilor europene menţionate (transparenţa, mobilitatea, recunoaşterea achiziţiilor de învăţare, implicarea partenerilor sociali şi a altor părţi interesate, decizia pe bază de dovezi) ?
- Ce condiţii trebuie respectate în proiectarea și în implementarea programelor de educație și formare profesională pentru a asigura credibilitatea şi eficienţa procesului de certificare a rezultatelor învățării ?
- Cum poate fi optimizată comunicarea cu partenerii sociali în vederea asigurării încrederii acestora în calificările oferite prin sistemul de educaţie şi formare profesională ?
|
13.00 – 13.30 |
Concluziile atelierului de lucru: raportări în plen şi recomandări de politică publică. |
13.30 – 15.00 |
Masa de prânz |
No Comments