GNAC | Franta
785
page-template-default,page,page-id-785,page-child,parent-pageid-134,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
 

Franta

În privinţa asigurării calităţii în educaţie şi formare profesională, Ministerul Educaţiei este organismul competent pentru definirea strategiilor, politicilor, cadrului şi programelor de învăţare şi de predare, asigurând recrutarea personalului şi managementul activităţilor de formare.

Ministerul este, de asemenea, responsabil pentru educaţie profesională la nivel secundar, inclusiv pentru dezvoltarea curriculumului naţional, pentru examene şi eliberarea diplomelor, pentru recrutarea, formarea şi pentru alte activităţi conexe. Mai mult, structura Ministerului, cu numele de “Consiliul Superior pentru Evaluare” evaluează performanţele şi activităţile profesorilor, pentru întreg domeniul formării profesionale la nivel secundar.

In ultimii ani, Franţa a adoptat numeroase iniţiative pentru a introduce criteriile de calitate pentru sistem. La nivel naţional, Legea privind Legislaţia Financiară din 1 august 2001 a introdus o “cultură a rezultatelor”, pentru a cheltui mai înţelept banii publici şi pentru a face acţiunile publice mai eficiente. Bugetul general naţional este acum defalcat în funcţie de misiuni, programe şi măsuri, astfel încât indicatorii de performanţă pot fi mai uşor elaboraţi şi utilizaţi. În Departamentul de Cercetare, Sondaje şi Dezvoltare a Statisticii (DARES) din cadrul Ministerului pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Evaluare şi Prognoză şi Departamentul pentru Performanţă (DEPP) al Ministerelor Educaţiei, Învăţământului Superior şi Cercetării, şi Centrul pentru Studii de Calificare şi Cercetare (CEREQ) compilează statisticile şi realizează studii pentru a evalua eficienţa politicilor implementate.

La nivel regional, consiliile regionale, care se ocupă acum de ucenicie şi formarea profesională pentru tineri şi adulţi, au adoptat “carta calităţii”. Aceste documente sunt co-semnate de organismele profesionale care reprezintă anumite sectoare, sau de furnizorii de formare care încheie acorduri contractuale cu regiunea. Acestea acoperă diverse aspecte de formare precum:

  • Îmbunătăţirea ofertei pentru ucenici, plasarea lucrătorilor la locuri de muncă, calificările din sectoarele specifice.
  • Creşterea calităţii serviciilor oferite de organismele de formare, inclusiv modul în care participanţii la formare sunt trataţi în cadrul procesului de plasare la locul de muncă, şi modalităţile de formare, monitorizare şi ajutor în găsirea unui loc de muncă.

La nivelul furnizorilor de formare, un număr de „mărci de calitate” au fost introduse în Franţa la începutul anilor 1990, în vederea certificării calităţii organizaţiilor de formare şi a formatorilor.

Formarea de tutori în învăţământului profesional, metodele de predare şi gama de cursuri disponibile au fost revizuite toate şi modernizate, în special prin dezvoltarea formării cu învoire de la locul de muncă (în timpul orelor de muncă) şi noile tehnologii de informaţii şi comunicare.

În ceea ce priveşte asigurarea calităţii pentru FPC, prin dezvoltarea unor iniţiative de calitate precum ISO, Ministerul Educaţiei a creat o „marcă de calitate” pentru reţeaua sa de formare pentru adulţi. Această „marcă” are scopul de a asigura condiţiile pentru personalizarea serviciilor de educaţie şi formare profesională la nevoile individuale, implementând măsuri de calitate de tip ISO în sistem. În plus, merită remarcat faptul că Ministerul Educaţiei a luat de asemenea în considerare introducerea unor indicatori, cum ar fi: Rata de:.

  • Rata de continuare a studiilor în învăţământul superior de către persoanelor care iau bacalaureatul.
  • Rata de continuare a în STS (Section de techniciens supérieurs) de către persoanelor care iau bacalaureatul tehnic.
  • Rata de tinerilor angajaţi la şapte luni după încheierea şcolii secundare superioare (exclusiv cei care merg la studii aprofundate).