GNAC | Evaluarea
870
page-template-default,page,page-id-870,page-child,parent-pageid-856,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
 

Evaluarea

Criteriu de relizare:

Evaluarea rezultatelor și proceselor este realizată în mod regulat și susținută prin măsurare.

Descriptori indicativi la nivelul sistemului de EFP:

  • Este creată o metodologie pentru evaluare, cuprinzând evaluarea internă și externă.

Austria – evaluarea internă pe bază de voluntariat

Austria – crearea unei culturi a calităţii

Finlanda – corelarea finanţării cu calitatea

Portugalia – centrele de excelenţă

Slovenia – autoevaluarea

Olanda – monitorizarea satisfacţiei cursanţilor

Olanda – publicarea rezultatelor inspecţiilor pe Internet

Olanda – înţelegerea comună a datelor şi indicatorilor

  • Implicarea părților interesate în procesul de evaluare și monitorizare este agreată și descrisă clar.

Finlanda – premiile pentru calitate

Olanda – monitorizarea satisfacţiei cursanţilor

Olanda – finanţarea în funcţie de performanţă

Olanda – înţelegerea comună a datelor şi indicatorilor

  • Standardele și procesele naționale /regionale pentru îmbunătățirea și asigurarea calității sunt relevante și în concordanță cu nevoile din sectorul respectiv.

Finlanda – premiile pentru calitate

Slovenia – introducerea graduală a indicatorilor

  • Sistemele sunt supuse autoevaluării, reexaminării interne și externe, după caz.

Austria – evaluarea internă pe bază de voluntariat

Portugalia – legarea finanţării de acreditare

Slovenia – autoevaluarea

Olanda – monitorizarea satisfacţiei cursanţilor

Olanda – publicarea rezultatelor inspecţiilor pe Internet

Olanda – înţelegerea comună a datelor şi indicatorilor

Olanda – răspunderea publică a furnizorilor de formare

  • Sunt puse în aplicare sisteme de avertizare timpurie.

Finlanda – testarea abilităţilor

Germania – camerele de comerţ

  • Se aplică indicatori de performanță.

Estonia – folosirea indicatorilor obligatorii

Finlanda – corelarea finanţării cu calitatea

Finlanda – testarea abilităţilor

Olanda – finanţarea în funcţie de performanţă

  • Se colectează date relevante, regulate și coerente pentru măsurarea succesului și identificarea domeniilor care trebuie îmbunătățite. Sunt create metodologii corespunzătoare pentru colectarea datelor, de exemplu: chestionare și indicatori/unități metrice.

Austria – evaluarea internă pe bază de voluntariat

Estonia – folosirea indicatorilor obligatorii

Finlanda – corelarea finanţării cu calitatea

Finlanda – obţinerea feedback-ului de la participanţii la formare

Germania – documentul de planificare anuală

Ungaria – proiectele pilot

Olanda – monitorizarea satisfacţiei cursanţilor

Olanda – publicarea rezultatelor inspecţiilor pe Internet

Olanda – înţelegerea comună a datelor şi indicatorilor

Descriptori indicativi la nivelul furnizorului de EFP:

  • Autoaprecierea /autoevaluarea este realizată periodic în conformitate cu reglementările /cadrele naționale și regionale sau la inițiativa furnizorilor de EFP.

Austria – combaterea prejudecatilor de gen

Estonia – planul de dezvoltare pe cinci ani

Slovenia – accent pe angajabilitate

Estonia – separarea clara a obiectivelor strategice de cele personale

  • Evaluarea și reexaminarea acoperă procesele și rezultatele /efectele educației, incluzând evaluarea satisfacției cursantului, precum și a performanței și satisfacției personalului.

Estonia – planul de dezvoltare pe cinci ani

Slovenia – accent pe angajabilitate

  • Evaluarea și reexaminarea includ mecanisme corespunzătoare și eficace pentru implicarea părților interesate interne și externe.

Estonia – planul de dezvoltare pe cinci ani

Slovenia – accent pe angajabilitate

  • Sunt puse în aplicare sisteme de avertizare timpurie